Aktywne wakacje… z inkontynencją

Biura podróży pełne są ofert dla seniorów. Wystarczy wpisać w wyszukiwarkę frazę senior, urlop, czy wakacje i mamy kilkanaście linków do propozycji wyjazdów za granicę, czy też w podróż po Polsce. Poniżej postaramy się podpowiedzieć seniorom, jak aktywnie spędzić wolny czas. Czy to samemu, czy też w gronie najbliższych, bez obaw o inkontynencję.

Inkontynencja, czyli mamy problem

Seniorzy nie przepadają za wakacyjnym tłokiem, ani za upałami w szczycie sezonu, najchętniej zatem udają się na zagraniczny wypoczynek we wrześniu. Ważnym powodem są również wnuki, które w tym okresie wracają już do przedszkoli i senior w końcu ma czas tylko dla siebie. Może realizować swoje pasje i marzenia. Tylko, ta inkontynencja. Bez wątpienia nietrzymanie moczu jest dyskomfortem, tym bardziej jeśli chcemy aktywnie spędzić wolny czas. Zarówno w przypadku mężczyzn, jak i kobiet mimowolne wyciekanie moczu podczas normalnych, codziennych czynności jest problemem, nie wspominając o tym kiedy chcemy aktywnie spędzić wolny czas. Sporty motorowodne, rower, jogging, pływanie, gra w tenisa, aerobik, kajak, czy po prostu nordic walking brzegiem morza lub poranna przebieżka z psem. Czy kiedykolwiek myślałaś/myślałeś, że to nie dla Ciebie, bo inkontynencja właśnie?! Na szczęście istnieją dziś sposoby na złagodzenie objawów nietrzymania moczu, tym bardziej jeśli jesteś osobą aktywną.

Czego Jaś się nie nauczył, tego Jan na pewno nie będzie już umiał

Jeśli całe życie jeździłeś na nartach, chodziłeś na siłownię czy nurkowałeś to jeśli jesteś seniorem, to nie musisz rezygnować z tych przyjemności. Nadal pływaj, biegaj i szusuj na nartach, pamiętaj jednak aby regularnie korzystać z porad lekarza. Wiesz dokładnie na co Cię stać, więc nie musisz się ograniczać. Gorzej jeśli nigdy nie prowadziłeś aktywnego trybu życia i nagle chcesz nadrobić zaległości. Mistrzem nigdy już nie będziesz. Możesz zacząć uprawiać różne sporty, ale pod okiem instruktora i pod nadzorem lekarza. Masz już ograniczenia, których nie przeskoczysz. W takim przypadku lepiej zdecydować się na długie spacery i pływanie. Wysiłek ten nie jest tak kontuzjogenny i nie obciąża organizmu seniora, który narażony jest na zmiany w układzie sercowo-naczyniowym. Nadciśnienie tętnicze, reumatyzm, coraz słabsze kości, zmiany w mózgu oraz słabsza pojemność płuc. To tylko niektóre ograniczenia, które dopadają ludzi w starszym wieku. Warto przebadać się u lekarza również pod kątem choroby Parkinsona, Alzheimera i zaburzeń świadomości.

…rozwiązania dla kobiet i mężczyzn

Ciekawą propozycją jest pilates. Jeśli nie bieganie, to jazda na rowerze, aerobik zaś możemy zastąpić pływaniem. Kluczowe jest dbanie o sprawność fizyczną i dobre samopoczucie. Profilaktyka. Powinniśmy często ćwiczyć mięśnie Kegla, przed treningiem unikaj kofeiny, tak więc kawka na bok, płyny w organizmie uzupełniaj wodą. Unikaj pikantnych dań, a cytrusy zastąp spożywaniem warzyw i produktów bogatych w błonnik. Ale przede wszystkim warto zaopatrzyć się we wkładki urologiczne pochłaniające mocz. Wartym polecenia są produkty Abena Polska. Firma posiada szerokie portfolio asortymentu na inkontynencję, a seria Abri-Flex skierowana jest zarówno do kobiet, jak i mężczyzn. (sprawdź ofertę na stronie)

Z inkontynencją walcz aktywnie

Jeśli inkontynencja daje o sobie znać podczas wykonywania ćwiczeń, warto…ćwiczyć jeszcze więcej! Ruch i sprawność fizyczna pozwala naszemu organizmowi na walkę ze słabościami i powoduje, że człowiek może być sprawny przez wiele lat.

Reklamy

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Wyloguj / Zmień )

Facebook photo

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Wyloguj / Zmień )

Google+ photo

Komentujesz korzystając z konta Google+. Wyloguj / Zmień )

Connecting to %s