Ćwiczenia mięśni Kegla. Warto zapobiegać inkontynencji

Mięśnie dna miednicy, czyli inaczej mięśnie Kegla lub mięśnie łonowo-guziczne odpowiadają za utrzymanie moczu w pęcherzu. Jeśli są mocne, to oczywiście mamy większy wpływ na możliwość wstrzymania się, gdy czujemy potrzebę oddania moczu. Na trening mięśni Kegla nie jest nigdy za późno, gdy mięśnie dna miednicy są osłabione, zawsze możesz to poprawić. Wystarczy tylko jedno. Regularność.

Wiele korzyści

Amerykański lekarz ginekolog, doktor Arnold Henry Kegel, opracował podstawy rehabilitacji mięśni dna miednicy dla kobiet, które cierpią na inkontynencję moczową. Swoje prace oparł o ćwiczenia wykonywane przez…gejsze, które stosowały podobne techniki ćwiczeń, tych właśnie partii mięśni, aby wzbogacić swoje życie seksualne. Dziś już wiemy, że ćwiczenia mięśni Kegla pomagają nie tylko kobietom z problemem inkontynencji, ale także korzystnie wpływają na doznania i orgazm u płci pięknej. Dobrze wyćwiczony mięsień Kegla, to także łatwiejszy poród i szybszy powrót kobiety do formy po porodzie.

…czyli ćwicz, ćwicz i jeszcze raz ćwicz!

Po pierwsze systematyczność. Ćwiczenia powinniśmy wykonywać trzy razy dziennie, przez 5 do 10 minut. Podczas ćwiczeń należy nie wstrzymywać oddechu, napinać jedynie mięśnie dna miednicy, a nie mięśnie pośladków i brzucha. Warto również pamiętać, aby nie ćwiczyć podczas oddawania moczu! Może powodować to infekcję. Inkontynencja nie wybiera. Zauważalna różnica będzie widoczna dopiero po 8-12 tygodniach regularnych treningów. Obecnie istnieje wiele metod ćwiczeń mięśni dna miednicy. Sporą popularnością cieszy się na przykład metoda kształtowania ciała i postawy Benity Cantieni.

…a co z mężczyznami?

Panowie również powinni regularnie ćwiczyć mięśnie Kegla. W pierwszej kolejności musimy odpowiednio zlokalizować mięśnie dna miednicy. A następnie ćwiczyć? Na początku kurczyć mięśnie, liczyć do pięciu i puścić. Czynność powtórzyć 10 razy. Z czasem zwiększyć liczbę powtórzeń. Kolejną dobrą metodą jest szybkie kurczenie mięśni w krótkich odstępach czasowych. Tu także ważna jest regularność. Efekty widoczne będą po kilku tygodniach.

Najważniejsza jest świadomość

Najważniejsza jest profilaktyka. Czyli utrwalanie prawidłowych wzorców dbania o zdrowie. Możesz walczyć z inkontynencją. Warto kontrolować czynniki ryzyka, a tym samym zapobiegać konsekwencjom wynikającym z mimowolnego oddawania moczu.

Reklamy

4 thoughts on “Ćwiczenia mięśni Kegla. Warto zapobiegać inkontynencji

  1. Bardzo ciekawy artykuł! Od jakiegoś czasu chodzę do gabinetu rehabilitacji, gdzie p. Ola pomaga mi ćwiczyć mięśnie dna miednicy 🙂 Ale dzięki Waszemu wpisowi będę bogatsza w wiedzę 🙂 Pozdrawiam!

    Lubię to

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Wyloguj / Zmień )

Facebook photo

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Wyloguj / Zmień )

Google+ photo

Komentujesz korzystając z konta Google+. Wyloguj / Zmień )

Connecting to %s