Rynek usług w Polsce zmienia się pod… seniora

Dokładnie tak. Może trudno w to uwierzyć, ale nasze społeczeństwo starzeje się i to bardzo szybko. Według Głównego Urzędu Statystycznego na koniec 2014 roku w Polsce żyło ponad 7,3 mln osób w wieku poprodukcyjnym, to 19% wszystkich Polaków. W 2050 roku Polaków ma być znaczniej mniej niż teraz, bo prawie 34 mln, w tym ludzi w wieku poprodukcyjnym ok. 11 mln. Oznacza to, że będą oni stanowić już prawie 33% społeczeństwa. Dlatego też wszystkie firmy, szczególnie zajmujące się usługami myślą, jak wyjść naprzeciw oczekiwaniom tej grupy społecznej i po prostu dobrze zarobić.

Senior seniorowi nie równy, ale ważne że ma portfel

Senior to osoba po 60.roku życia, jednak z racji tego że osoby starsze żyją obecnie dłużej, to nie można wszystkich starszych osób wrzucić do jednego worka. Grupa ta jest bardzo zróżnicowana. Wkrótce w wiek emerytalny wejdą (już powoli wchodzą) roczniki wyżu demograficznego z lat 1946 – 1960. I co warte jest podkreślenia są to osoby często ze sporą wiedzą, doświadczeniem, które zwiedziły trochę świata, czy też bez problemu korzystają z nowych technologii. Tak więc grupa to inaczej może realizować swoje plany i pomysły na życie w podeszłym wieku. Być bardziej aktywna, świadoma itp. Jednym słowem, dobry konsument, dobry target.

Seniorzy, sponsorzy

Seniorzy to osoby, które nie jedno w życiu przeżyły. Zarówno te gorsze, jak i lepsze chwile i doskonale wiedzą jak ważne jest bezpieczeństwo materialne. Lubią oszczędzać i mądrze wydawać pieniądze. W Polsce widoczny jest model rodziny, w którym to dziadkowie często wspierają swoje dzieci i wnuki. Nie zawsze bezpośrednio, ale np. poprzez inwestowanie w młodsze pokolenia. Płacą za kursy, szkolenia, ubezpieczenie, czy zakładają lokaty dla wnuków. 80% seniorów w Polsce posiada także własne mieszkanie na własność, to też jest spory kapitał ( w Niemczech, tylko połowa seniorów ma własne mieszkanie, druga połowa wynajmuje). Oczywiście jeszcze regularne wpływu z emerytury. Tego tematu nie będziemy tu rozwijać, bo wiemy że są niskie, zdecydowanie za niskie.

Branże, które coraz bardziej chętnie spoglądają na seniorów

To przede wszystkim bankowość oraz nowe technologie (słyszałeś/aś o inteligentnej lasce firmy Modecom , bo o licznych smartfonach i smartwatch’ach z funkcjami dedykowanymi dla seniorów na pewno). Warto również wspomnieć o branży kosmetycznej, turystycznej i medycznej. Tak więc seniorzy możecie być spokojnie, wielkie firmy i koncerny na pewno traktują Was poważnie i dostosowują swoje produkty i usługi właśnie pod wasze potrzeby i zainteresowania. Nic tylko się cieszyć się z życia, które ma być dla was coraz bardziej wygodne i komfortowe. Oby…

Reklamy

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Wyloguj / Zmień )

Facebook photo

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Wyloguj / Zmień )

Google+ photo

Komentujesz korzystając z konta Google+. Wyloguj / Zmień )

Connecting to %s